Generelle betingelser for medlemskab af Kjellerup Borgernes By

Medlemskab

Medlemskab af Kjellerup Borgernes By kan tegnes af personer over 18 år. 

Alle medlemskaber udstedes med et unikt medlemsnummer, som registreres i medlemssystemet. Hvert medlemskab er derfor kun gyldig for én person, så længe medlemskabet løber. 

Medlemskabet gælder altid for det aktuelle kalenderår uanset tidspunkt for oprettelse.

Der er ingen binding på medlemskabet, og det kan til enhver tid opsiges.

Betaling af medlemskab

Medlemmet skal betale et årligt medlemskontingent i henhold til den kontingentsats, der fastsættes på den årlige generalforsamling. Ved evt. kontingentstigning varsles dette på forhånd til medlemmet på mail.

Efter indmeldelse vil medlemskabet automatisk blive fornyet hvert år indtil opsigelse.

Medlemmet opkræves kontingent via mobilepay subscription, der påbegyndes ved medlemskabets oprettelse. Betalingsoplysninger bliver gemt i krypteret form hos vores betalingsudbyder og bliver kun brugt til at forny medlemskabet hvert år.

Medlemmet kan til enhver tid tilbagekalde tilladelsen til, at Kjellerup Borgernes By trækker beløbet på mobilepay ved at opsige medlemskabet.

Fortrydelsesret

Medlemmet har en fortrydelsesret på 14 dage fra oprettelse af medlemskabet. Medlemmet fortryder ved at sende udfyldt fortrydelsesformular. Ved fortrydelse tilbagebetales medlemskontingentet.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) 

Til:

Kjellerup Borgernes By

Vestervangen 21

8620 Kjellerup

E-mail: info@borgernesby.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

________________________________________________________________________________

Bestilt den: ____________________________ Modtaget den: ____________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: __________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Kommunikation

For at få mest muligt ud af dit medlemskab, vil Kjellerup Borgernes By løbende sende information vedrørende foreningens arbejde og aktiviteter via e-mail og/eller sms. 
Dette inkluderer: 
- Nyhedsbreve
- Invitation til generalforsamling

- Invitation til medlemsmøde og lignende

Du kan til enhver tid afmelde yderligere information ved at sende en mail til info@borgernesby.dk

Opsigelse

Ved tilmelding af et medlemskab i Kjellerup Borgernes By er der ingen binding, og medlemmet kan til enhver tid opsige medlemskabet. Dette foregår ved at sende en mail til info@borgernesby, hvor medlemmet opsiger medlemskabet. Det betalte kontingent for det aktuelle kalenderår tilbagebetales ikke.

-------  Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 19.02.24 ------

 

Privatlivspolitik for Kjellerup Borgernes By (KBB)

Dato for seneste ændring: 19.02.2024

KBBs dataansvar

Foreningen behandler personoplysninger og har derfor vedtaget denne privatlivspolitik, der kort fortæller, hvordan disse behandles. Målet er at sikre en fair og gennemsigtig behandling.

Gennemgående for vores databehandling er, at vi kun behandler personoplysninger til bestemte formål og ud fra berettigede (legitime) interesser. Vi behandler således kun personoplysninger, der er relevante og nødvendige til opfyldelse af de angivne formål, og vi sletter dine oplysninger, når de ikke længere er nødvendige.

Kontaktoplysninger på den dataansvarlige

KBB er dataansvarlig, og vi sikrer, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med lovgivningen.

Kontaktoplysninger:

Kontaktperson: Ane Vielandt Jensen

Adresse: Vestervangen 21, 8620 Kjellerup

CVR: 42 09 74 46

Telefonnr.: 22171877

Mail: info@borgernesby.dk

Website: https://borgernesby.dk/

Foreningens formål med behandling af dine personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger til bestemte formål, når vi har en lovlig grund.

Lovlige grunde til behandling er særligt:

  • Foreningens berettigede interesser i at behandle dine oplysninger (interesseafvejningsreglen)

  • At det er nødvendigt for at opfylde en kontrakt med dig

Formål med behandling af medlemsoplysninger:

  • Foreningens medlemshåndtering, herunder kontingentopkrævning

  • Som led i foreningens aktiviteter, herunder planlægning, gennemførelse og opfølgning

  • Administration af din relation til os

Behandling af personoplysninger

Vi behandler følgende personoplysninger:

Medlemsoplysninger:

  • Almindelige personoplysninger:
    Registrerings- og kontaktoplysninger som navn, adresse, indmeldelsesdato, telefonnummer, e-mailadresse, kontingentforhold

  • Følsomme personoplysninger
    Billeder af optrædende og publikum

Her indsamler vi oplysninger fra

Oplysningerne indsamles overvejende fra dig.

Vi behandler kun personoplysninger ud fra legitime interesser

I det omfang vi behandler dine medlemsoplysninger på baggrund af interesseafvejningsreglen, vil denne behandling udelukkende være motiveret af berettigede (legitime) interesser som:

  • Udøvelse af relevante aktiviteter i foreningen

  • Håndtering af dine medlemsrettigheder i henhold til vedtægterne m.v., herunder i forhold til generalforsamling

  • Opfyldelse af medlemspligter, herunder opkrævning og betaling af kontingent m.v.

  • Afholdelse af sociale arrangementer samt andre aktiviteter

  • Brug af situationsbilleder taget i foreningen, der afbilder en konkret aktivitet eller situation i foreningen. Billeder kan blive anvendt på foreningens hjemmesider.

  • Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger også i en periode efter din udmeldelse af foreningen

  • Bevaring af oplysninger med historisk værdi til statistik og lignende

Samtykke

Oftest vil vores behandling af dine personoplysninger basere sig på et andet lovligt grundlag end samtykke. Vi indhenter derfor kun dit samtykke, når det i sjældne tilfælde er nødvendigt for at behandle dine personoplysninger til de formål, der er beskrevet ovenfor.

Hvis vi indhenter dit samtykke, er det frivilligt, om du vil give samtykke, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at give os besked om det.

Opbevaring og sletning af dine personoplysninger

Vi har forskellige behandlingsformål og opbevaringsperioder:

Medlemmer:

Vi vil opbevare dine personoplysninger i en periode fra medlemskabets ophør og i overensstemmelse med følgende kriterier:

  • Af praktiske og administrative hensyn opbevarer vi dine almindelige medlemsoplysninger i op til 3 år efter kalenderåret for din udmeldelse af foreningen

Vi opbevarer dog oplysninger på såvel medlemmer m.v. til statistik og lignende, så længe de har historisk værdi.

Dine rettigheder

Du har en række særlige rettigheder efter persondataforordningen, når vi behandler personoplysninger om dig:

  • Retten til at blive oplyst om behandlingen af data

  • Retten til indsigt i egne personoplysninger

  • Retten til berigtigelse

  • Retten til sletning

  • Retten til begrænsning af behandling

  • Retten til dataportabilitet (udlevering af data i et almindeligt anvendt format)

  • Retten til indsigelse

Du kan gøre brug af dine rettigheder, herunder gøre indsigelse mod vores behandling, ved at henvende dig til os. Vores kontaktoplysninger finder du øverst.

Hvis du f.eks. henvender dig med en anmodning om at få rettet eller slettet dine personoplysninger, undersøger vi, om betingelserne er opfyldt, og gennemfører i så fald ændringer eller sletning så hurtigt som muligt.

Du kan altid indgive en klage til en databeskyttelsestilsynsmyndighed, f.eks. Datatilsynet.

Revidering af privatlivspolitikken

Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i denne privatlivspolitik fra tid til anden.

Ved ændringer vil datoen øverst i privatlivspolitikken blive ændret. Den til enhver tid gældende privatlivspolitik vil være tilgængelig på vores websted. Ved væsentlige ændringer vil du modtage meddelelse herom.

 

Fortegnelse over behandling af personoplysninger

Fortegnelsen er til opfyldelse af den dokumentationspligt, der påhviler en amatørforening i medfør af EU’s persondataforordning af 25. maj 2018. Amatørforeninger er omfattet af pligten i fuldt omfang, hvorfor der skal føres fortegnelse over almindelige personoplysninger såvel som personoplysninger tillagt en højere grad af beskyttelse (følsomme oplysninger, oplysninger om strafbare forhold og CPR-nummer).

Den sidste kolonne skal udfyldes og ajourføres løbende af foreningen.

Fortegnelse over behandlingsaktiviteter i:

Kjellerup Borgernes By

C/O Claus Jensen

Vestervangen 21

8620 Kjellerup

CVR-nummer: 42 09 74 46

Data for seneste ajourføring af dokumentet: 19.02.24

1. 

Hvem har ansvaret for databeskyttelse i foreningen?

Følgende bestyrelsesmedlemmer:

- Formand:
Ane Vielandt Jensen, 22171877, info@borgernesby.dk

- Kasserer:

Claus Jensen, 30571558, kasserer@borgernesby.dk

2. 

Hvad er formålene med behandlingen?

a) Varetagelse af medlemsforhold, herunder aktivitetsudøvelse, kommunikation, medlemsmøder, generalforsamlinger og kontingentopkrævning

b) Information om foreningens aktiviteter i form af referater og fotos fra medlemsmøder publiceres på foreningens hjemmesider

3. 

Hvilke personoplysninger behandler vi?

Almindelige personoplysninger:

a) Navn

b) Mailadresse

c) Telefon

d) Adresse

e) Dato for indmeldelse/udmeldelse

f) Dato for kontingentbetaling

 

Øvrige oplysninger:

a) Billeder fra medlemsmøder

Oplysninger, der er tillagt en højere grad af beskyttelse:

Ingen

4. 

Hvem behandler vi oplysninger om?

Der behandles oplysninger om følgende kategorier af registrerede personer:

a) Medlemmer

5. 

Hvem videregives oplysningerne til?

Medlemmernes mailadresser bruges til udsendelse af medlemsinformation og kan i den forbindelse ses af alle medlemmer.

Medlemsinformationer udveksles mellem bestyrelsesmedlemmer.

Dine informationer bliver ikke viderebragt til andre 3. parter end vores betalingsformidler, der er Quickpay. 

6. 

Hvornår sletter vi personoplysninger i foreningen?

Vi opbevarer almindelige personoplysninger på medlemmer i op til 3 år efter tilhørsforholdets ophør.

7. 

Hvordan opbevarer vi personoplysninger i foreningen?

Vi opbevarer alle personoplysninger i foreningen i vores medlemssystem, ForeningsAdministrator.

8. 

Hvad skal vi gøre, hvis der sker et brud på persondatasikkerheden?

Hvis alle eller nogle af de registrerede oplysninger bliver stjålet, hacket eller på anden måde kompromitteret, drøfter vi en eventuel anmeldelse til politiet og Datatilsynet.

9. 

Hvad kan vores IT-system, og har vi tænkt databeskyttelse ind i vores ITsystemer?

Medlemsregistreringen foregår på ForeningsAdministrator https://portal.foreningsadministrator.dk), som håndterer databeskyttelse.